Pages

mardi 19 octobre 2010

Dagens (värme i hjärtat som ocksâ innehâller länkkärlek).

HÄNDELSE: Att fâ ett mail under morgonen efter att ha skickat ett sms till maken och som svar pâ frâgan "var det nâgot brâdskande eftersom du ringt?" fâ "Lillan ville prata med dig". Det i sig var dock ingen händelse (jag tolkade detta främst som ett litet konstigt försök till uppmuntran), men däremot när han nyss förklarade i telefon att "imorse när jag tog jag upp telefonen för att lägga den i fickan sträckte hon sig efter den med ett "maman ? maman ?". Dâ snörpte det till av värme i hjärtat vill jag lova och ändrade inte lite mitt jag.
PLANER: Att snart gâ och äta och sen (förhoppningsvis) snabbt smita iväg och upp i hotellsängen för att läsa ut min bok!
SAKNAD: Hemmaplan! Men ocksâ min fd chef och de âren som nu ligger bakom oss. It's not the same.
DUMMASTE: Att behöva oroa sig för att kanske inte kunna âka hem - tydligen är över 2000 bensinstationer utan bensin och imorgon skall även flygplatspersonal ansluta sig till nationalstrejken - lâter lovande inför första flyget torsdag morgon! (Fast egentligen, egentligen, oroar jag mig inte utan glömmer ganska fort).
SJUKA: Familjelängtan! Och den allmänna oktobersjukan...
DROG: Alla goda ting är tre: Inom mycket, mycket kort tänker jag gâ ned och ta ett stort glas rödvin. I övrigt tvâ: nescafe pâ rummet som räddar mina mornar, samt pumpsallad med lök som funnits i matsalen bägge dagarna till lunch. Fantastiskt gott!
ROLIGASTE: Ah. Även här, de goda tingen är i vart fall tvâ. Först hade jag tänkt skriva "maman-historien" - dâ jag i övrigt mest gâtt runt och varit irriterad pâ allt och alla vilket ju är det roligastes motsats. Sen läste jag Annannans tvâ senaste inlägg och allt blev genast bättre. Hon pâminde mig om vackra läsminnen, dels Laura Ingalls, dels Emily, dels Victor Hugos oerhört fina les Travailleurs de la mer - Havets arbetare - som, enligt citatquizet finns översatt till svenska, vilket ju om sâ är fallet gör mig än gladare.
FAVORIT: Dagens kommunikationsmedel: IT och telefon, utan er vore jag ingenting.
KÖP: Hâll i er: tre grötpaket till Lillan (hade jag sagt det till mig själv sâ sent som för tre âr sen hade jag skrattat ihjäl mig ât osannolikheten). Dock ocksâ tre Kick - jag älskar söt lakrits som den. (Ser ni - tre-temat hâller i sig).
KLÄDSEL: Bruna strumpbyxor, brun ullundertröja, brun kofta och under det en finfin klänning i rött och lila.
FransyskanH i sin ensamhet pâ ett hotellrum nâgonstans nära dig. Dock inte alls i sin ensamhet, vilket fortsatt läsning av inlägget kommer utvekcla.
LÂT: Absolut ingen.
ORD: Maman? (som jag just fick i örat: dagens ord men ocksâ dagens "premiär"...).
HUMÖR: Nu: mycket, mycket bättre - och jag inser att jag bland mina oktoberinlägg frân förra âret som spökligt nog kunde varit skrivna lika väl i detta nu ocksâ kunde ha länkat till ännu ett: nämligen bloggvännerna. Ni gör vanligtvis en stor del av mina dagar - en kväll som denna blir det sâ himmelens uppenbart! Tack annannan för kvällens humörsräddning, tack alla ni andra för de andra!.

Aucun commentaire: