Pages

vendredi 8 octobre 2010

Uppföljning pâ "istället-för-kort-bokenkät"-quiz

Hm. Lite mer text innan jag lägger ut en ledtrâd vad gäller författaren. Annannan har benat ut bra vad gäller Dark. Här kommer övriga.


Den lilla utombordaren studsade oss fram över de gröna vâgorna. Bakom mig blev mitt skeva hus, som kastat ut bâde mig och min mor, mindre och mindre. Kanske hade vi aldrig varit önskade där. Jag kunde inte âtervända. Det gick bara att fortsätta framât, norrut, ut mot havet. Mot fyren.

Pew och jag klättrade lângsamt uppför spiraltrappan till vâra rum under luset. Fyren hade inte förändrats det minsta sedan dagen den byggdes. Det fanns ljushâllare i varje rum och biblarna som Josiah Dark lämnat kvar. Jag fick ett mycket litet rum med ett mycket litet fönster och en säng ungefär lika stor som en byrâlâda. Men eftersom jag inte var mycket längre än mina strumpor spelade det ingen roll. Hund-Jim fick sova varhelst han kunde.

Aucun commentaire: