Pages

mercredi 20 octobre 2010

Mario Vargas Llosa - Var börjar man?

Kära bloggläsare,

Snart korsar mina vägar âter Landvetters pocketshop och med Nobelpriset nyligen decernerat är min goda gissning att utbudet av decernerade författares böcker torde vara lât oss säga rimligt.

Min frâga till mer belästa i ämnet är enkel: När det gäller Mario Vargas Llosas författarskap, var börjar man?

Tacksam för svar,

Fransyskan H.

2 commentaires:

Lotta a dit…

Hej!
Jag tycker jättemycket om latinamerikansk litteratur men har läst förhållandevis litet av Vargas Llosa. Eller rättare sagt, jag har bara läst en bok: ”Den stygga flickans rackartyg”. Den var lättillgänglig och underhållande men jag vet inte hur representativ den egentligen är för hans författarskap. Kommer säkert att läsa lite mer nu när det kommer att tryckas nyutgåvor. För något år sedan hittade jag ”Bockfesten” i en boklåda utanför biblioteket. Den ska jag snart ta mig an…
Hälsningar, Lotta H

Fransyskan H a dit…

Hej och tack för rekommendation, Lotta! Jag mâste säga att jag gillar hans titlar. Bockfesten, bara sâ rakt av! Sverige är ett litet land och ALLT av VL var slutsâlt i pocket, det ni kan man kalla Nobelsuccé! (man fâr som du säger se fram emot nyutgâvor!).