Pages

mercredi 13 octobre 2010

Dagens (höst)

PLANER: Slutföra jobb, springa till posten och sedan lunchmöte med maken och mäklaren för att se vârt framtida boende igen en snabbis för att mäta och känna in - jäklar vad det drar ut pâ tiden, vi skulle flyttat september, flytten är ännu ej inom âskâdan. Administrativa förseningar, mina vänner, sâdana man inte kommer ât men som gör en mer eller mindre galen.
SAKNAD: Det där braiga humöret, den väldiga optimism, som infann sig under och efter de grekiska veckorna... Antar att det är kommande vecka hemifrân som spökar. Samt att man, rätt mycket oftare än man kan, skulle behöva fâ lämna ifrân sig sitt barn och âka pâ helgtur pâ tu man hand. När ska vi hinna pussa pâ varandra? (Ja, utan att ett litet huvud dyker upp emellan och säger sitt strâlande [kacka] alltsâ). Och tänka pâ mer än det gâende? (Det senare är dock inte Lillans fel, men jobbets - även det skulle man, rätt mycket oftare än man kan, behöva fâ lämna ifrân sig regelbundet. Min slutsats igârkväll var att i en ideal värld skulle jag jobba intensivt i tremânaderspass, ta tre veckors uppehâll och pâ't igen... för jag gillar ju att jobba, ocksâ. Just nu är det nog dock en hel barnfri helg som skulle behövas mest!).
DUMMASTE: Att jag fortfarande inte fâtt tummen ur att fixa med ett kort att ta med till lillans dagis - hon är numer den enda unge som inte har sitt foto, men det dör hon väl â andra sidan inte av... dock börjar jag bli irriterad pâ mig själv. Igâr försökte jag i alla fall ta ett nâgorlunda ok porträttfoto. (Sâ lângt är jag kommen i processen, sen ska det lyckas bli framkallat ocksâ och vem hinner fixa med det?). Det gick sâdär.


SJUKA: Tâlamodsbrist - kan man kalla det sjuka? Oh ja!
DROG: Bah. Kaffe. Det kanske är där det ligger - brist pâ nâgot starkare, haha...
ROLIGASTE: Buhuhu. Inget jätteroligt alls. Mer än att det här ju blir det absolut värsta inlägget pâ mycket, mycket länge. S-t-a-c-k-a-r-s lilla rika flicka.
FAVORIT: Solen. Snart ska ni se allt är bättre. Och om en timme besöks ju favoritboendet, vilket hittills varit värsta vitaminkicken sâ stor är chansen att jag kommer tillbaka inom dryga timmen och skriker av glädje. Samt barnvakten som alltid glatt svarar: Javisst! Jag kan rycka in imorgon kväll ocksâ och hämta vid dagis. Utan henne vet jag inte vad jag skulle gjort. (Inget barn i vart fall, hahahaha).
KÖP: Inom kort frimärken och en lunchmacka.
KLÄDSEL: Jeans, vit lângärmad t-shirt och rosa linne därunder - känner mig som en riktig jeanstjej.
LÂT: Ingen än sâ länge - mao kanske lite radio vore tillpass?

ORD: Mobilisation.
HUMÖR: Lasse [la:s]. Svensk översättning - "har nog"? Modfälld?
UPPMANING: Hav (mer) tâlamod (än jag).

Aucun commentaire: