Pages

mercredi 27 octobre 2010

Det börjar likna kärlek bannemig

Eller, en dag som denna, en trevlig och gemytlig novellsamling, typ "Ett âr i Provence" (inget ont i detta, men).

"Vad gör du?"
"Jag är pâväg att hämta bilen, vi ska âka och leverera en soffa till en kund".
"En soffa?".
"En soffa!".

Lite senare.
Vem kunde trott detta, för nâgot âr sedan?
"Sant. Och älskling... Hâll med om att det var ett genidrag att jag kämpade för en kombi med tanke pâ butiken även om det var tidigt för det dâ?"
"Ett genidrag, helt klart".

Lite senare.
"Och idag sâlde jag en lampa till en australiensiska!".
"Internet alltsâ?"
"Nej! Här!".
"Otroligt!"
"Hon var pâ jakt efter nâgot till en vän som älskat Danmark. Dessutom nästan grâtfärdig av lättnad och tacksamhet att ramla pâ en butiksägare som pratade engelska. "Efter en vecka här börjar jag ha nog av att gâ omkring och känna mig korkad - och oförstâdd". Var vad hon sa".

Lite senare.
"Förresten. Jag var tvungen att annulera den andra japanskans order - väskan Krunuu är totalt slutsâld och vi kan inte fâ hem nâgon mer. Det du!".

Sist.
"Vet du att det är nâgon frân Perpignan som varit inne 32 pâ hemsidan och varje gâng är kvar i snitt fem minuter och gâr fram och tillbaka mellan sidorna Marimekko-strumpor och Red Collar project-strumpor?".

Aucun commentaire: