Pages

jeudi 21 octobre 2010

Shit i pannkakan

Nytt skrivbord, samma dator, annat land, ny identitet.
Samma fast annorlunda, likadan men helt olik.
Dock helt ok.


Snabba kast - igâr där, idag här.
Igâr bland sâ mycket människor att jag var slut i öronen igârkväll, idag bland muminpussel, klädnypor, tomma kaffemuggar, solglasögon, dansprogram, vindruvor, en gammal tidning, ett par strumpor och annat mycket smâtt och gott omkring mig i denna stund. Just nu helt ensam.
Samt - med diverse saker inhandlade.
  • mugg med lock till Lillan (ja! jag släpar!)
  • välling och gröt till Lillan (ja! jag släpar! det gâr sâ mycket snabbare att swish-swosha gröt frân sempers än att dona med franska varianter att släpet är guld värt för morgontrötta föräldrar).
  • Käck! Ett land som erbjuder käck kan inte vara annat är behagligt.
Och det finaste pâ alla sätt och vis:


Det rosa bandet. Bara för att det finns - och iâr extra fint tack vare jättesnygga designen av urduktiga Liselotte Watkins. Det hela sâ bra att det förtjänar sitt eget inlägg! (kommer inom kort).

Nu ska jag âtergâ till arbetet. Innan teatern tror jag bestämt jag mâste göra nâgot ât naglarna.

Rött avflagat nagellack. Lite samma vibbar som Bockfesten av Vargas Llopes.

Och, alltsâ: Shit i pannkakan vad trött jag är. 4.40 ringde klockan och jag undrar hur jag efter taxiresa, flygplanshistorier, tâgresa och annat smâtt och gott ens ska överleva dagen - och kvällen. Som till ära skall smyckas inte bara av att fâ tillbringas med lillan - ja slutet pâ eftermiddagen alltsâ - och sedan pâ teater med dansföreställning. Love, heter den. Love! Det passar ju sâ utmärkt för även om jag tror mig döden hâlla pâ att dö av trötthet sâ kan ingen ta ifrân mig bästa faktum: Jag är hemma!

Aucun commentaire: