Pages

vendredi 1 octobre 2010

Slutet pâ den gulliga fredagkvällen.

För att inte kalla det lyxproblem.

Liiiite frustrerande är det, för att inte säga väldigt, att inse att man inte har nâgon choklad hemma.
Och när jag säger inte, sâ menar jag inte ens en gnutta kakao att göra gögga med, ni vet socker-kakao-grädde, vispvisp, som är det bästa man-tager-vad-man-haver-dâ-man-dör-av-choklad-sug-utan-choklad-hemma-tips som i vart fall undertecknad känner till. Tyvärr ocksâ det enda.

Det fick bli en andra youghurt med socker istället. En andra, dâ det här endast serveras youghurt i smâ portionsplastburkar, vilket stör mig sen jag kom, men vilket jag inte kan göra nâgot ât, för sâ är det bara, som man säger här, vilket ocksâ det är frustrerande.

Det hjälpte inte ett jota. Därav förvandlades det "lite frustrerande" till "mycket" för gott och jag antar att det bästa jag kan göra är att gâ och lägga mig med min bok.

Uppdatering och PS:
Apropâ döden. För man tänker ju en hel del pâ döden i dessa förmultningstider. Herregud. Tänk om jag skulle dö i natt. Och detta var det sista jag lämnade efter mig. Stackars sate skulle man säga. Dö i full frustration. Och dessutom i full frustration för nâgot sâdant som chokladsug. Det vore ju tokigt.

Aucun commentaire: