Pages

lundi 4 octobre 2010

Mad Men - Bad Men - länkkärlek

Ha! Jag har länge haft ett inlägg pâ tungan om hur mycket jag INTE tycker Mad Men är intressant och sevärt, men waste of time rakt av. Men jag orkade inte - sâ därför blir jag glad av att bara kunna fâ hänga pâ! Tack Linna Johansson!

Sen kan jag väl bara tillägga att jag länge undrat hur ett helt modernt och "jämnställt" samhälle av män och kvinnor - ja, det är ju i vart fall ett västvärldsfenomen, denna Mad Men hype - kan orka ens intressera sig för ett sâ klyschigt upplägg (grabbiga män och intrigerande kvinnor med getingmidja, samt cigaretter och whiskey pâ kontorstid) och tycka det räcker med femtiotalslook vad gäller kläder.

Men det är ju jag det. Och jag beundrar Linna som stod ut i 3 och en halv säsong, själv har jag mycket sämre tâlamod. Bah!

2 commentaires:

Therése a dit…

Fast nu är det så att det är inte för looken som serien är intressant. Det är hur ihåliga med stora tvivel kring sin egen storhet de grabbiga männen är och hur på-gränsen-till-frigörelse kvinnorna är. Nu tycker jag väl inte att det är det mest fantastiska som gjorts på tv, men det håller rätt hög klass, det tycker jag allt.

Din fina syster tipsade om din blogg som nu har blivit ett stadigt inslag i mitt bloggläsande.

Fransyskan H a dit…

Välkommen hit, Therése! Det mâ vara att det inte bara är looken, jag hârddrog, men jag tycker att även i sina tvivel pâ storhet är männen klyschiga och kvinnorna klyshigt-nästan-frigjorda. MEN jag har förstâtt att de är fler som ser mer än detta i serien.