Pages

dimanche 28 novembre 2010

1a advent falleralla

Pepparkakorna är bakade.
Pulkan åkt i, tillsammans med fårskinnet.
Första tårarna pga iskall vind nästan frusit på kinden.

Nu: ljuset i staken tänt.
På schemat: korvgrillning, ute, till lunch tillsammans med lillkusin.
I kvällningen: glöggdrickning tillsammans med samma grannar som vi alltid glöggdrack med förr (ja, som de andra fortsatt göra mig förutan - livet stannar inte av).

Och utanför fönstret viner snön i virvlar, sju minus, och här sitter jag i fleecetröja.
Lillan springer och letar mjukisdjur i husets alla hörn, samt tomtar som kommit upp tidigare än vanligt, henne till ära. Endel får man dra skägget av, andra inte.
Jag är så glad att jag kom! Glad advent!

2 commentaires:

Maria a dit…

Hrm, skrev nyss en kommentar som försvann!??!

Jag skrev; Korvgrillning med STORkusin om jag får be ;-)

Så mysigt att ni kom, vi är såååå glada att vi fick fira advent med er och storkusins tröja luktar pepparkaksdeg sen igår ;-)

Fransyskan H a dit…

STOR kusin ska det ju såklart vara. Och lillkusins luktar brasa...!