Pages

mercredi 10 novembre 2010

En dag som denna

Hörde att det var snöstorm i Stockholm igâr. Här är det grâtt, men inte kallt och ännu inte vinter. "Tänk tidig oktober", som jag sa till nâgon (svensk) för att göra mig förstâdd. Vädret. Alla dessa frâgor om vädret.

Det är alltsâ inte sâ jättefint. Och dagar som denna bör man koncentrera sig pâ vad som är fint.

Liten rödluva tog imorse travande vargen ihand, mot la crèche, vilket just slâr mig ocksâ är ordet för "krubba", läs julkrubba. I stället för dagis gâr man alltsâ till krubban, fina grejer och utvecklingen gâr rungande fort - frân târar till brâttom att komma dit, säg.

Annat fint - en nästintill helt tom parkering i kvarteret. Är det faktum att vi alla har platsbrist, önskan om mer egen plats som gör mig särdeles mottaglig för linande ytors skönhet? Betong, gult, svart. Jag flyttar gärna in imorgon. (Fast bara bildligt).

Trött och förkyld, men dock i margaretaflätor (margaretaflätor, ocksâ det fint - ordet alltsâ, ordet).


Avslutningsvis - finfint ställe där jag befann mig för nâgra veckor sedan, sâ fint att jag fann mig själv gâ omkring och fotografera bâde det ena och det andra, användbara idéer för kommande inboning, här: badrum.

Avslutningsvis 2: Det är inte bara av litteratur man kan producera quiz (och kom igen nurâ, gissa pâ, jag är säker pâ att vi knäcker det innan vi gâr till kvälls).

Sâ: Är det nâgon som kan gissa var fotot är taget?

Aucun commentaire: