Pages

samedi 6 novembre 2010

Arrrrgh - Saker som fâr en att utbrista: Man kunde bli galen för mindre!

Sitter och googlar och Wikipediar Prince som jag älskade alla mina tonâr och pre-tonâr för att hitta namnet pâ Sheena Easton som helt ramlat ur huvudet pâ mig när jag vill kommentera Linna Johanssons red-head-inlägg.

Jag fann bâde Sheena, men ocksâ följande:

"En 2010, Prince édite l'album 20Ten en assurant la distribution avec différents magazines (dont Courrier International en France). Il s'est produit en concert durant le mois de juillet à Arras (9 juillet) et Nice (25 juillet). Il a également donné deux concerts tardifs en club: au New Morning à Paris le 22 juillet (le concert a terminé à 6h15 du matin après 3h45 de show!), et à Cannes dans la nuit du 25 au 26 juillet, après le concert de Nice".

Och det som fâr mig att vilja skrika är givetvis följande:
Il a également donné deux concerts tardifs en club: au New Morning à Paris le 22 juillet (le concert a terminé à 6h15 du matin après 3h45 de show!)

I somras, i Paris, New Morning (3 ord som bara de fâr mig att säga âââhhh). Spelning med Prince jag alltsâ missat - 3h45 spelning som slutat kvart över sex pâ morgonen. New Morning en av de absolut bättre spellokalerna i hela Paris. Prince en av dem som alltid varit känd att vara (ännu mer) bäst i liknande smâklubbsspelningar. Jag var här alltsâ bara en dryg timma bort.

Rewindknapp, nâgon? 

2 commentaires:

annannan a dit…

Jag fattar precis.

Om jag finge en rewindknapp och kunde använda den till mer än att säga klokare saker än jag gjorde vid ett antal tillfällen så skulle jag gå på Rufus Wainwright på Ystads Teater 2008.
http://www.sydsvenskan.se/incoming/article285087/Rufus-Wainwright-till-Ystad.html

Jag missade honom i Porto också, vilket fick mig att prenumerera på fredagstidningen som har nöjesbilagan för att inte det ska hända igen.

Men jag tror på att det lurar en helt oväntad konsert bortom knuten, när det visar sig att någon du verkligen vill höra spelar på ett ställe du mot alla förväntningar får biljett till.

Fransyskan H a dit…

Oh ja. Och ju mer dagarna gâr efter vâr Toumani Diabaté konsert i förra veckan inser jag att det var en av dem jag är verkligt glad över att istället Inte missat...