Pages

mercredi 24 novembre 2010

Flyttankar II

Fy tusan vad stressande det är med stora summor. Även om de finns, även om lân är accorderade, det är ändâ stressigt att ens ha att göra med dem (det är stressande att ens ha att göra med pengar, jag tror jag har pengafobi och jag förstâr inte riktigt till hundra roten till det hela men det är ett mycket tydligt faktum - jag är tvungen att räkna om cirka trettiotvâ gânger de enklaste plus minus för att komma fram till totalsumman vi ska ha med till notarien och fâr börja om gâng pâ gâng pâ gâng).

Den goda nyheten, dock, är att vi hittat inte bara en men tvâ och kanske tre flyttfirmor att ta hand om det konkreta. Och det till en mindre summa än vad vi förfärat.

Imorgon drar jag till Sverige vilket ju känns som en mindre bra timing, men sâdant händer. Lite trâkigt att inte skriva under köpet bägge tvâ, ännu trâkigare att inte kliva över tröskeln första gângen tillsammans.
Men sâdant händer ocksâ och värre har vi sett.

När jag kommer hem till lunchtid nästa onsdag är vârt hem inte längre vârt hem dock fortsatt fyllt med kartonger ytterligare nâgon dag, vârt nya hem helt plötsligt vârt men fortfarande tomt.

Halleluja!

Aucun commentaire: