Pages

mercredi 17 novembre 2010

Godmorgon

Ja, här sitter vi sen en timma tillbaka.


Det slâr mig att det faktiskt är lite mysigt dâ och dâ (läs en gâng var hundratredje dag) att gâ upp innan ljuset kommer, innan gatubelysningen släcks, i det speciella lugn som dâ finns och som jag aldrig njuter av, föredrar det liknande som istället infinner sig sen kväll, tidig natt, hatar ju allt som heter morgnar.

Och jag funderar. Inom loppet av tvâ och en halv vecka ska vi hinna packetera samtligt i lägenheten, hitta en flyttfirma som kan hjälpa oss förflytta kartonger och möbler till nästa lägenhet, vara i Sverige en vecka, Lillan och jag, sedan konkret sett flytta. Samtidigt som resten av livet pâgâr. Det kan bli intressant.

PS. Det är inte längre jag som bestämmer morgonklädsel här i huset.
PS II. Detta är ett inlägg som helt klart tar plats i kategorin je-raconte-ma-vie-point.com

Aucun commentaire: