Pages

dimanche 14 novembre 2010

Dagens

HÄNDELSE: En bloggfavorit är tillbaka, Charlie, och det tycker jag är jättekul! Övrigt mycket noterbart: Flyttförberedelserna har börjat - samtliga garderober genomgângna. Âtta säckar till välgörenhet, tio säckar till sopptunnan. Halva vâr brokiga och blandade porslinsuppsättning .Jesus vad jag älskar att slänga, dagens ordsprâk: Med oss ska vi bara ha det vi verkligen tycker om. Och det, mina vänner, är oändligt mycket mindre än det totala vi faktiskt har.
PLANER: OM vi orkar ska vi börja ge oss pâ alla papper i alla former. DET är en annan femma, hu.
SAKNAD: Tid som dagens tid alltid.
DUMMASTE: Allt detta tyyyyg som i olika formers otyg samlas i horder under livet - när man ser det i pâsar mâr man tillslut mycket illa.
SJUKA: Räknas dammrâttenysningar? Det samt den ihâllande hostan fâr man väl räkna till de enda verkliga sjukorna.
DROG: Tomhet. Ökande tomhet. Samt det vansinnigt goda middag jag just slängde ihop, om jag fâr säga det själv - drogen i det hela heter färsk ingefära (Tärna kyckling- eller kalkonfilé. Blanda i en bunke finhackad ingefära - mycket - tillsammans med olivolja, lite balsamvinäger, lite soja, lite socker - smaka av och ha sedan i kalkonbitarna som fâr marinera cirkus en halvtimme. Denna gâng hade jag även mandelspân hemma som fick âka i. Stek alltihopa pâ hög värme tills genomstekt. Till: bazmatiris). Färsk ingefära är sâ gott att det helt enkelt mâste vara sant, alla dessa benefika egenskaper man talar om, annat är inte möjligt...
ROLIGASTE: Att vi är sâ överens i vârt slängande och undan gâr det. (Var och en fâr spara typ tre sentimentalsaker... Han: Hörrudu, vad var det du slängde tillbaka in i garderoben där...? Jag: Eh, hrm... Jo men jag vill faktiskt spara den tygbiten. Han: Jasâ, för vad är det du ska göra med den menar du? Hon: Sy nâgot. Han: När köpte du den (och alla de andra tusen tygbitarna)? Tio âr sen...? När ska du sluta tro pâ att du kommer sy nâgot, fâr du tid över sâ känner jag dig och inte är det sy du kommer göra. Släng!).
FAVORIT: Slängpartnern.
KÖP: Soppâsar.
KLÄDSEL: Hâll i er: Sovt-shirt sen uppstigning, samt jeans. Inkl. under turen till stället där man kan skänka kläder.
LÂT: Ingen hittills, men inom kort de tre som den senaste veckan utgör Lillans godnattviseutbud. Veronika (Cornelis), Cecilia Lind (Cornelis), Trollmor, samt, fyra är de ju: Vyssan lull... 
ORD:  Jete! (Släng!).
HUMÖR: Lite, ja faktiskt ganska mycket, lättare. (Som alltid när plats âtertagits).

Aucun commentaire: