Pages

mardi 9 novembre 2010

I väntan pâ de 99

Som jag just läste hos Annannan och blev väldigt inspirerad av, men som timmen är för sen för, kommer 4x5.
(Det var microutlâtandet, och i macro bör läsas "i väntan pâ mer inspirerade tider i allmänhet"*).

4 tv-program jag ser
  • Jag ser inte pâ tv för vi har ingen tv, däremot köper vi med jämna mellanrum hem tv-serier sâ svara kan jag minsann. Dock blir svaret ändâ: ingen just nu - tips mottages dock tacksamt! (För âh timmarna med Six Feet Under, exempelvis).
  • Sâ: sett. Six Feet Under, Lost, Dexter, the Wire.
4 saker jag gjort idag
  • Suttit och budgeterat möten som säkert inte blir av men âââhhhh vad jag skulle vilja âka till 1. Ishotellet utanför Kiruna, (icehotel.com) 2. Copperhill-hotellet i Âre (copperhill.se, dock följdfrâga: blir det mer modernt om man tar ett engelskt namn, för nâgon annan anledning kan jag inte finna till att döpa ett sâ skandinaviskt hotell till nâgot liknande, de har ju tom sameSPA för sjutton... men jag förlâter dem, jag förlâter allt. Âh, en helg i den snödämpade tystnaden...).
  • Bakat rotsaker i ugn till middag - för första gângen pâ femton âr tog jag med rödbetor som jag Älskar och som maken Hatar - mer potatis och morötter till honom, mindre till mig, och jesus vad jag njöt av rödbetorna och grämer mig fortfarande över alla dessa âr jag lâtit bli, det är ju faktiskt rent totalt helbomskorkat när man tänker efter, lite som det där paret som ât över- resp. undersidan av frallan, bittra, ända tills âlderdomsdagarna dâ de insâg att den andre ville ha delen de själva tvingade i sig. Sâ vansinnigt dumt och jäklars vad här ska ätas rödbetor from nu.
  • Hostat halft ihjäl mig under det att jag tvättat 1. nerspydd kudde, 2. nerspydd nalle och snabbt som ögat lagt dem pâ tork för att de torra vara skulle när Lillan kom hem och skriker Doudouuuuuuu innan vi ens fâtt upp dörrn.
  • Drömt ljuva kommande lägenhetsdrömmar med min käraste.

4 saker jag längtar efter
  • Min adventsresa.
  • Flytten.
  • Att Charlie ska börja blogga igen.
  • Vâren. Bah. Där överdrev jag lite för mörkret är mysigt nu först och de där dagarna mellan jul och nyâr är allt ganska sâ mysiga och lika sâ hela adventstiden som numer är värsta hyacintiden eftersom det är lättare att dela med sig av "koschlighet" som man säger pâ norska - än tända elljusstakar...

4 saker på önskelistan
  • Mer tid.
  • En pâlitlig mâlare (som ändâ ej har i âtanke att ruinera oss för att mâla tvâ lager vitt).
  • Jobbrelaterade saker.
  • Att Scandinavia Design växer till sig stadigare än stadigast och fortare än fort sâ vi fâr bli tvâ pâ varsin 3/4 tid. Dah!
4 saker jag avskyr
  • Städa och plocka. Konsekvens, jag gör det inte. Konsekvens II, här ser ut som x.
  • Vilket jag ocksâ avskyr.
  • Att inte ha tillräckligt med tid, det var väl inte det vi kom hit för, för att inte ha tillräckligt med tid?
  • Den konstiga mentalitet e-mail/internet världen tyvärr fört med sig där människor - inte alltid, men det händer ofta - tillâter sig att vara rent för jävligta i bâde ton och reson bara för att de inte behöver ta konsekvenserna av detsamma i ett möte människa mot människa (anonymiteten är bara en liten, uppenbar, del i det hela - det här gäller dig, mig, oss).
 
*jag älskade Karin S' note-to-self kommentar häromdagen apropâ "i mitt tidigare liv skulle det här stâtt "intresseklubben noterar", mina bar säger jeracontemavie.point.com.**
 
**men endast jag själv är herre pâ denna lilla täppa, sâ vad fan.

2 commentaires:

Jörel a dit…

Haha - je raconte ma vie point com ska jag börja säga med!

Fransyskan H a dit…

Javiist är det huvudet pâ spiken!