Pages

mercredi 17 novembre 2010

Du och jag, grafister!

Idag har jag haft förmânen att âterigen arbeta nästan en heldag med tvâ grafister och alltsâ, det är nâgot! Inte första gângen jag konstaterar det, inte första gângen ett första möte som idag blir en total fullträff - vi förstâr varandra verkligen utmärkt, grafister och jag. Det är ovanligt och nâgot mycket trevligt att förstâ människor sâ snabbt, pâ ett sâ okomplicerat vis - vi talar helt enkelt samma sprâk. De mina idéer, jag deras bildmöjligheter, vi möts nâgonstans i konceptet.

Ja. Jag var nog, liksom mamman i senaste Woody Allen filmen som tjatar om allt hon var i tidigare liv, helt enkelt grafist i ett av mina tidigare liv (fast fanns de ens dâ...? haha).

2 commentaires:

Jorun a dit…

Jag är graphiste på jobbet jag snart ska lämna, men i svenska språket förekommer inga grafister. Formgivare, skulle jag nog säga.

(På fritiden jobbar jag extra som wisserbesser.)

Fransyskan H a dit…

Vilken tur jag har - jag älskar wisserbessers! (Vem skulle annars hâlla ordning pâ mitt kaotiska huvud?) Och dâ vet jag ju ytterligare 2 anledningar till varför jag uppskattar dig sâ!