Pages

vendredi 25 février 2011

Trendspotting

Klickade via länk till länk och länk till länk in mig pâ vad jag förstâtt är en av de trendigare svenska bloggarna, niotillfem. Och det slâr mig när jag läser författarinnans personbeskrivning hur ytterst trendigt det blivit med liknande personbeskrivningar genom just bloggarna. Sandra skriver:

Jag heter Sandra. Tycker om fredagar, pasta carbonara, alfapet och vackra unga män. Jag har precis flyttat till New York och tänkte bo här ett litet tag.

Typ. Jag heter Hanna, gillar gamla vinylplattor med the Stones, suddgummin, rött vin och baddräkter.

Hej, jag heter Anna. Diggar prickiga paraplyer, vänskapsträffar pâ Tranan och pusslar gärna. Klär mig helst i sextiotalsklänningar.

Mitt namn är Sofia. Gillar rejäla frukostar, tjusiga fredagsdrinkar pâ en hotelbar och har en verklig svaghet för siameskatter och gamla skrivmaskiner. Spelar ocksâ trumpet.

En loj ton, alltsâ. En oväntad blandning, en utpräglad nonchalans. Det är, har jag förstâtt, den absoluta nutida trendigheten?

Aucun commentaire: