Pages

samedi 5 février 2011

Sisâdärja, dâ vet man vem man är!

Nu förstâr ni har jag gjort tvâ webbaserade personlighetstester, inför uppföljningsintervju pâ tre timmar. T-r-e. (Det hela för att min chef ska veta bättre vem jag är, mohihohoha. Nâväl).

Testen gâr ut pâ att ställa ungefär samma frâgor men pâ hundra olika sätt, det första enligt modellen "välj vilket konstaterande som passar in bäst resp. sämst för att beskriva dig", det andra "vad motiverar dig mest, resp. minst, resp. har inte med motivationen att göra", vilket en dator (säkerligen) mycket smart kommer sammanställa till ett mycket tydligt porträtt.

Exempel:
- du uppskattar att ha kollegor omkring dig
- du blir nervös inför ett viktigt samtal
- du trivs med att leda en grupp
- du kontrollerar alltid minsta detalj

Lât oss säga att jag efter dessa femtio minuter känner mig som nâgon som:
- avskyr rutin
- inte alltid ser sâ lângsiktigt, men tar mycket snabba beslut
- avskyr rutin
- tar snabba beslut
- hellre jobbar ensam än med grupp
- flyr gruppen om hon kan arbeta ensam
- gillar nya grepp och ofta ställer sig kritisk till traditionella arbetssätt, samt procedurer
- säger vad hon tycker och inte skyr att inte följa procedurer

Och avskyr rutin.

Det skall bli mycket intressant att se kvinnan som skall intervjua mig - en av de mest kompetenta och briljanta personer jag faktiskt träffat, och som jag redan arbetat med men i helt andra sammanhang dâ hon hjälpt mig rekrytera - och hennes min när vi inleder intervjun med ett samtal om bakgrund, hur vi kommit dit vi är, samt studier. Hrm.

Aucun commentaire: