Pages

vendredi 4 février 2011

Lunchtips!

Och medan ni klurar pâ det här kan jag ju inte lâta bli att dela med mig lite bilder frân min gârdagslunch, intagen i mycket trevligt sällskap.

Ett av de mer gömda ställen av Paris?


Kanske beror det helt enkelt pâ att Musée Jacquemart ligger lite gömt bland främst affärslokaler, nära Parc Monceau visserligen, inte heller alltför lângtfrân Champs-Elysées, men Boulevard Haussmann innebär inget verkligt promenadstrâk direkt. Hade jag inte själv haft mina turer dit pga jobb hade jag förmodligen aldrig kommit dit, trots dryga tio âr i staden, inga kvarter dit fritiden direkt styr sin kos.

Men bakom penséer och grusgângar, detta. Längre fram pâ vâren är terassen som ligger under markisen dessutom finfin.
 

 
Med krackelerat ansikte stâtar denne herr, med tvilling nedanför entréetrappan. Kolla in gatlyktan, logotyperad JM, höjden av... ja, vad vet jag?
 Och när man väl svängt sig igenom muséebutiken möts man av fröken tânagelspeterska.

Som bjuder in hit.
 Guldstolar, mâlningar, gobelänger. Och världens, jo jag lovar, godaste efterrättsbakelser. Eller vad man nu kan kalla dem. Riktigt sâ roligt hade vi dock inte igâr.

Aucun commentaire: